sâmbătă, 19 aprilie 2008

regina egiptului

Cu capul lipit de geamul autobuzului,priveam desertul.Nisip cat vezi cu ochii.fara copaci,fara apa..fara nimic si in acelasi timp asa de captivant.
Cu capul infasurat intr-un batic arabesc,alb negru,cu fata arsa de soare si buzele sarate ma simteam cea mai frumoasa femeie din lume.cea mai frumoasa si cea mai fericita.Eram regina pestilor din marea rosie,regina egiptului.Inotasem printre corali,printre pesti colorati,printre arici de mare.Intr-o apa turcoaz,intr-o lume magica parca rupta din o mie si una de nopti.
Autocarul se indrepta spre hotel.Din cand in cand,pe sosea,apareau niste posturi de control.Niste ''casute''mici din piatra,intr-o stare jalnica de degradare.Un birou rupt si murdar si un scaun..asta era mobilierul .Unul sau mai multi "paznici" cu arme priveau masinile care treceau.In autobuz era liniste.De-o parte si de alta a soselei se conturau,din loc in loc,viitoare complexe hoteliere..Se construia o lume noua !Muncitorii,in haine traditionale..cenusii din cap pana in picioare..carau fiare enorme..bucati de materiale.Totul se derula sub ochii mei ca intr-un film documentar.La un moment dat ,pe marginea soselei ,am vazut doi copilasi.Doi baietei,pana in 10 ani,imbracati in ''rochiile'' acelea lungi ,caracteristice portului arab.Stateau cuminti,inghesuiti unul in altul,si priveau turistii.Ochii lor mari m-au patruns in suflet.Sarmanii de ei..nu stiu de minimax,de oua cu surprize..de petreceri in trenulet..de clovni.Se uitau la noi ca la a 8-a minune..
Imi este dor de egipt si mi-am promis ca ma voi intoarce acolo.sunt multe lucruri pe care nu le-am vazut.Imi este dor de Marea Rosie.Vreau sa fiu iarasi regina egiptului,asa cum ma strigau ei,oamenii atat de primitori pe care i-am intalnit acolo.

Niciun comentariu: